maandag 9 januari 2012

Wat is DE waarheid?

de voorgaande blogs omschrijf ik de conditioneringen waar we als kind mee opgroeien, de geconditioneerde (opgelegde) denkbeelden van de maatschappij. Ook benoem ik in mijn blogs het verschil tussen ego en ziel.

Door de jaren heen worden we overspoeld met verschillende prikkels van buitenaf. Op die manier wordt de innerlijke stem (van de ziel) minder goed hoorbaar. Deze stem is de stem van wijsheid en inzichten, de stem van het hart die in verbinding staat met de ziel.

Terug te komen op alle informatie die we overal terug kunnen vinden : Wat is DE waarheid?
Veel mensen beginnen deze vragen te stellen als ze verdieping en zingeving in het leven zoeken. Het is een vraag die alleen dat kleine stemmetje diep van binnen kan vertellen.

accept who you truly are

Toen er nog geen internet was en men alleen maar informatie uit boeken en televisie (3 zenders) kon halen, leek het alsof mensen gerichter gingen zoeken naar informatie. Daarnaast was het sociale leven (in real life) een stuk belangrijker.

Nu is het normaal om een pc en internet te hebben, scholen geven op die manier ook les: men moet een pc en internet hebben: deels om informatie op te zoeken, anderzijds om informatie of huiswerk door te mailen.
Naast nuttige informatie en sites zijn er ook andere sites en onderwerpen die de vrijheid hebben om ‘op internet te zijn’. Zo wordt het makkelijk om ook minder zuivere informatie bekend te maken.

Alle informatiebronnen schrijven en vertellen vanuit hun eigen perspectief wat hun zienswijze is. Ieder mens ervaart zijn/ haar leven op zijn/ haar eigen manier. Toch is er een universele waarheid aanwezig.
Ik benoemde in de blog : Op het pad van bewustwording sneuvelen illusies ook al even: naast de geconditioneerde gedachten bestaat er een andere realiteit. Het Ego denkt dat hij alles weet, maar eigenlijk zorgt het ego alleen maar voor ‘denken’. Denken heeft niets met ‘de waarheid’ te maken.
Gedachten zijn net zoals andere prikkels ‘maar gewoon prikkels’ , soms van buitenaf , soms innerlijk. Alle mensen hebben een extra sensor die ook gedachten/ gevoelens van anderen kan oppikken. De innerlijke gedachten kunnen gedachten zijn van angsten, het innerlijk kind wat zich onzeker voelt etc.

@ the ultimate truth: you find it within your heart

Over het jaar 2012 heeft bijna iedereen ter wereld wel iets ‘ vaags ‘ gehoord: ” de wereld vergaat ‘ of zoiets . Het is de tijd om je innerlijke stem, de innerlijke wijsheid in jezelf te eren.
Over mijn blogs: ik schrijf ze vanuit mijn eigen perspectief, de inzichten die ik heb gekregen door lang te leren (en dat blijf ik doen), bewust te worden, de patronen te herkennen. Als het met je resoneert, dan voel je een bepaalde waarheid in jezelf , het gevoel dat zegt ‘ er is iets wat in deze woorden klopt’.

Ik zal nooit beweren dat ik DE waarheid in pacht heb. Door mijn ervaringen en lessen in mijn leven heb ik inzicht mogen krijgen in mezelf en de wereld om mij heen. Dit deel ik om mensen te assisteren in hun eigen bewustwordingsproces. Deels door middel van deze blogs, anderzijds door workshops en consulten.
Eigen – Wijsheid ontstaat door kennis / intellect samen te brengen met ervaringen. Alleen als dat volledig geïntegreerd is ontstaat er innerlijke waarheid.

Ik kan en wens alleen te assisteren in de processen van anderen als mensen dit zelf willen. Dat is de eerste voorwaarde van bewustwording: bereid zijn om eerlijk naar jezelf te kijken, gevoelens te verwerken en verder te groeien.



Bron: Sattvahealing.Wordpress.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten