woensdag 12 september 2012

Aardse en niet aardse zielen

Erik Smid (36) is ‘de sleutelsmid’. Dat is de naam voor zijn spirituele rol op aarde. Door middel van channeling krijgt hij informatie door. Hierover schrijft hij artikelen die een esoterische waarde hebben. Sinds 2003 is vanuit zijn praktijk in Groningen en Amersfoort actief als energetisch hulpverlener en spiritueel begeleider. Hij geeft ondermeer readingen voor cliënten geeft ter ondersteuning van spirituele groeiprocessen.

Niet-aardse zielen

Als ik het heb over niet-aardse zielen, dan denken mensen gauw aan buitenaards leven in de zin van alien-achtige wezens. Zoals in Amerikaanse Sience Fiction films. Dan zie ik beelden van gigantische ruimteschepen met een platte ronde vorm die zich nonchalant cirkelend door de lucht voortbewegen. In deze films worden we verrast door gigantische vliegende schepen zo groot dat een complete stad in een machteloze schaduw verdwijnt. Meestal wordt dit geillustreerd met de angstaanjagende boodschap: ‘they arrive’. Gevolgd door een minstens zo alarmerende boodschap: ‘they attack.’ Mensen begrijpen niet zoveel van deze aliens, maar ze zijn meestal uit op land en macht. Uiteindelijk triomferen we over deze vijandige wezens. We schieten namelijk de buitenaardse schepen uit de lucht. Tot zover onze hedendaags collectief beeld over buitenaards leven. Het is al lang bekend: wat we niet kennen, roept meestal angst op. Van buitenaards leven (lees buitenaardse zielen) weten we al met al niet veel.

Opvallend door de tijd heen is dat het altijd lijkt te gaan over platte, ronde schepen met de vaak groenkleurige wezens aan boord. De vraag die met de tijd bij mij is ontstaan, is: wie heeft ooit bedacht dat deze schepen van (tastbare) materie gemaakt zijn?. Hiermee bedoel ik: mensen zouden dan niet weten hoe ze eruit zien, maar ze bewegen zich wel voort in schotels met een metaalachtige kleur. Het is wonderlijk dat mensen ervan uitgaan dat zij ruimteschepen hebben van vaste materie. Zouden ze ook niet via een lichtbol kunnen reizen, via licht of ...?Maar goed, laat ik het niet te ingewikkeld maken: het menselijk beeld van buitenaardsleven is door onze fantasie en angst ingegeven. In dit artikel wil ik wat vertellen over mijn ervaringen met readingen. Daarbij over hoe mijn ervaring met readingen en het bestaan van buitenaards leven eigenlijk samenvallen met mijn persoonlijke ervaring: dat ze er al zijn, temidden van ons.

Iedere ziel een stoffelijk jasje

Toen ik jaren geleden mijn eerste stappen ging zetten met readen, ging ik er van uit dat iedere ziel gelijk was. Ieder mens heeft een lichaam en een ziel, dat uit energie bestaat. Het stoffelijk lichaam was de tastbare en fysieke laag. De energetische chakra’s op het lichaam waren voor mij als knopen van een jas. Waarmee de energetische ziel in het lichaam verankerd en verbonden was. Ik kon begrijpen dat een verfijnde ziel van energie niet zomaar in een tastbaar lichaam zou passen en dat de chakra’s er waren om als ‘borgpennen’ de ziel in het lichaam te houden. Als kind had ik een jas met stokjes als knopen door de knoopsgaten heen. Als ik er aan dacht dat de knoopsgaten de chakra’s zijn en de knopen de zielsenergie, dan ontstond voor mij een helder beeld over hoe lichaam en ziel met elkaar verbonden waren.

Ik ging er destijd vanuit dat ieder mens in principe dezelfde energie had. Daarbij dat alle zielen van één bron afkomstig waren. Ik voelde ook dat iedere ziel een bepaalde zuiverheidsgraad heeft (trilling), waardoor te achterhalen was hoe stond met de spirituele evolutie. Op dat moment leek iedere ziel aarde-gebonden te zijn, met andere woorden dat zij de aarde als hun thuis hadden beschouwd. Alhoewel de reis niet voor iedereen als even makkelijk werd ervaren.

Twee hoofdgroepen van zielen

Na een aantal jaren readen kwamen er mensen in de praktijk met een bijzondere zielsenergie.
Hun zielsenergie verhield zich niet goed tot de aardse energie. Dit betekende voor hen zelf dat zij hierdoor hun ‘draai’ in het leven niet vonden. Ze waren dus niet stevig geaard. Ook al hadden zij alles om zich heen verzameld om dit wel te hebben. Ik kon duidelijk merken dat deze spirituele zielen niet-aards zijn. Ze voelden anders qua trilling dan de meeste mensen die mij voor een reading bezochten. Ze hadden een ruimtelijke energie. Met andere woorden: hun handelen en voelen werd in oorspring niet door een ik-gevoel (ego) bepaald. En ze droegen een sterk spirituele energie met zich mee, die voor mij heel verfijnd voelde.

Ik ontdekte hierdoor dat er twee hoofdgroepen zielen zijn:
  • De aardse zielen: voor hen is het materialistische zonnestelsel waar de aarde een onderdeel van is hun natuurlijke thuis.
  • De niet aardse zielen: zielen uit andere energetische zonnestelsels die een enkele of meerdere levens te gast zijn op aarde in het materialistische zonnestelsel.

Om dit te verduidelijken ga ik dieper in over deze twee hoofdgroepen.

Lees verder op: Bovendien.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten